کد خبر: ۵۰۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 04 October 2017
تابناک / قانع با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار گیلانی زائر اربعین وارد کربلا شدند، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۲۰ هزار نفر از گیلان وارد کربلا شوند.

علیرضا قانع، رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت امروز، ۱۲ مهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سومین سال است که کاروان اربعین بلدیه طبق دستورالعمل وزارت کشور تحت چند کمیته مشخص به کربلا می رود.

وی افزود: موکب بلدیه رشت، سومین موکب است که از ستاد عتبات عالیات استان مجوز رسمی دارد و موکب ما به ارائه خدمات فرهنگی و خدمات شهری در کربلا می پردازد.

قانع به سفر اخیر خود به کربلا همراه با مدیران عامل سازمان های فرهنگی و زیباسازی شهرداری اشاره و تصریح کرد: طی جلساتی که با استاندار و شهردار کربلا داشتیم، زمینی برای اسکان موکب بلدیه رشت در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ هزار گیلانی زائر اربعین وارد کربلا شدند، به همین منظور برای خدمات به زائران امسال جلساتی در فرمانداری رشت داشتیم و اقدامات اولیه انجام شده است. پرچم بلدیه رشت در کربلا بالا رفته و نیازمند همیاری شورای شهر هستیم تا این حرکت فرهنگی به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: کمیته‌های موکب فرهنگی رشت و تعداد اعضا و شرح وظایف هر کدام مشخص است و در مجموع ۲۶۰ نفر از حوزه شهرداری وارد کربلا می شوند. از این تعداد یکصد نفر کارگران خدمات شهری، ۱۰ نفر نیروی ستاد، ۳۰ نفر هنرمند و مابقی نیروهای خدماتی هستند.

قانع یادآور شد: پیش بینی می شود امسال حدود ۲۰ هزار نفر از گیلان وارد کربلا شوند. با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری تلاش داریم از امکانات غیر نقدی مناطق استفاده کنیم تا هزینه ها کاهش یابد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با بیان اینکه امسال موکب بلدیه به جای سامرا به کربلا می‌رود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از ۱۱ آبان ماه جاری سفر آغاز شود و به مدت دو هفته موکب بلدیه در کربلا حضور داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار